j

Lorem ipsum dolor amet, consect adipiscing elit, diam nonummy.

Follow Us

Search

Meer online verkopen? Let op deze 3 dingen!

1. Een zo specifiek mogelijke doelgroep
2. Call to action
3. Een goed webdesign

Als jij als online ondernemer merkt dat het even tegenzit of nog niet helemaal loopt zoals jij wilt dat het loopt, kan het zijn dat er wat dingen nog niet goed geregeld zijn in jouw webshop. Maar wat zijn die dingen dan en hoe pak ik ze aan? Dat vertellen wij jouw in deze blog.

1. Een zo specifiek mogelijke doelgroep! (onderschat)

Als bedrijf zijnde heb je altijd een doelgroep. Je producten of diensten zijn niet voor iedereen bedoeld. Veel ondernemers maken de fout dat ze het te breed aanpakken en ‘’iedereen is hun klant’’. Dit is echter niet een goede manier om te verkopen want dan voelt niemand zich meer aangesproken. Ook in jouw website of webshop oogt dit niet mooi want dan laat je eigenlijk zien dat je niet een bepaalde soort expertise of specialiteit hebt. Daarom is het beter om altijd zo specifiek mogelijk zijn in het targetten van jouw doelgroep.

Ik begrijp dat het verwarrend kan zijn en je je nu misschien af vraagt; Wat bedoel je precies met ‘’Zo specifiek mogelijk’’ en waarom aan een kleine groep mensen verkopen als je aan iedereen kan verkopen? Ik zal daarom een voorbeeld toelichten:

Stel dat je rugpijn hebt en je gaat naar de apotheek. Eenmaal aangekomen op de apotheek biedt de apotheker jouw 2 medicijnen aan:

1. Medicijn voor rugpijn

2. Wondermedicijn voor alles

Welke neem jij eerder mee? Ik zou voor de eerste gaan omdat ik zeker weet dat dit concreet mijn probleem oplost. Zo is dat ook met jouw business. Let er daarom op dat je je zo specifiek mogelijk jouw doelgroep richt.

2. CALL TO ACTION

Op het moment dat je je webshop wilt publiceren wil je hem zo inrichten dat een bezoeker je gaat vertrouwen en zo over gaat tot actie. Door middel van een zo gehete ‘’Call To Action’’ (Letterlijk naar het Nederlands vertaald ‘’Oproep tot actie’’) zet jij jouw website bezoekers aan tot een koop of inschrijving van een mailinglijst zodat je een betere relatie met hen kunt opbouwen. Dit kan ervoor zorgen dat jouw verkopen een stijging maken.

3. Een goed webdesign

Jouw website is jouw visitekaart als ondernemer. Door middel van een goed webdesign wil je een connectie maken met de bezoekers van je website en professionaliteit uitstralen. Op deze manier kun je ervoor zorgen dat de bezoekers van jouw website niet alleen een aangename ervaring hebben als ze je website bezoeken, maar ook actie ondernemen door een aankoop te doen of zich aanmelden voor jouw mailinglijst bijvoorbeeld. De volgende dingen zijn van belang bij een goed webdesign:

 
– Jouw unieke huisstijl

De huisstijl van je website is belangrijk. Dit is eigenlijk best logisch want als website wil je in de wijde web wil je je eigen identiteit hebben. Je wilt met een unieke website een vorm van professionaliteit uitstralen. Dit kan je doen door een eigen huisstijl te hebben. Daarbij hoort je eigen kleurenpalet en diverse soorten logo varianten

 
– Indeling

De indeling van de posities van elementen op je website is van essentieel belang. Dit houdt in dat je goed moet gaan indelen waar alle knoppen zoals de zoekknop en homeknop zijn gepositioneerd. Meestal is het al goed als dit overzichtelijk is ingedeeld. Dat maakt een bezoek aan jouw website gemakkelijker.

 
– Een snelle website 

Het is heel vervelend voor een bezoeker als ze je website bezoeken en lang moeten wachten voordat ze überhaupt iets kunnen zien. De meeste bezoekers haken dan ook na maar een paar seconden af als ze op een pagina terecht willen komen. Ze willen namelijk dat ze meteen zien met wie ze te maken hebben en wat ze aan je hebben. Daarnaast word je met een trage website door Google ook afgestraft en krijg je een lagere positie bij de zoekmachine. Dit zorgt er dan voor dat je minder goed te vinden bent en dus automatisch ook minder gaat verkopen. Zorg er daarom voor dat je een snelle, goed werkende website hebt.

Door een goed webdesign te hebben zorg je er dus voor dat je veel minder geld misloopt. Ook heb je een betere imago op het internet. Een niet goed ingerichte website kan er snel voor zorgen dat jouw potentiële klanten afhaken.

 

Als ondernemer zijn dit nog al wat dingen waar je op moet letten en ben je eigenlijk zonder dat je het doorhebt veel bezig met het marketten van je bedrijf. Daarom helpt anaisvanhulten.nl ondernemers hiermee en word er gedeeld kennis hierover. Het kan echter frustrerend zijn voor sommige ondernemers want je wilt eigenlijk niet te veel ermee bezig zijn, maar doen waar je goed in bent in jouw vakgebied. Je kan er daarom ook voor kiezen om in plaats van je website/webshop zelf in te richten, dit uit te besteden aan een bedrijf die dat allemaal voor je regelt.

Cookie Consent with Real Cookie Banner