Follow us

Search

De do’s en don’ts in een website

Don’ts – Wat je niet moet doen.

Navigatie

Vaak wordt de informatie waar mensen naar op zoek zijn juist weggestopt, zoals foto’s van mensen.

Content

Je bezoeker heeft weinig tijd en zoekt gericht naar informatie, zorg dan dat de bezoeker ook geen content ziet die niet relevant is.

Contact formulier

Hoe meer vragen je in je contact formulier hebt staan, hoe groter de kans is dat mensen afhaken.

Kleuren

Je wilt natuurlijk opvallen en de aandacht moet getrokken worden maar teveel de aandacht trekken werkt tegen je.

Afbeeldingen en video’s

De afbeeldingen en video’s moeten wel een toegevoegde waarde hebben ten opzichte van de andere content. Maar teveel afbeeldingen werkt weer verstorend en mensen haken dan sneller af.

Mobiel vriendelijk

Het is super belangrijk dat je website mobiel en tablet vriendelijk is, test daarom altijd je website op verschillende devices en browsers.

Do’s – Wat je zeker wel moet doen!

Beveiliging

Het is belangrijk om je website goed beveiligd te hebben, zeker als er betaalsystemen aanwezig zijn op je website.

KIS methode

Houd het simpel en eenvoudig (keep it simple), hoe complexer hoe groter de kans dat he bezoekers afhaken.

Call to action

Plaats voldoende call to actions in je website, je moet het je bezoekers niet te moeilijk maken om contact met je op te kunnen nemen.

Social media

Zorg er voor dat je bezoekers nieuwsgierig worden naar je social media, zo genereer je ook meer volgers op social media.

Reviews

Reviews zorgen voor vertrouwen, zorg daarom er voor om op elke service of product pagina een review te plaatsen.

Leave a Comment

Cookie Consent with Real Cookie Banner